Finding Nemo - Reisverslag uit Cairns, Australië van Johanna - WaarBenJij.nu Finding Nemo - Reisverslag uit Cairns, Australië van Johanna - WaarBenJij.nu

Finding Nemo

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg Johanna

07 Januari 2014 | Australië, Cairns

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat geposed heb, maar natuurlijk met hele goede verklaringen. Ik ben aan het genieten mensen :P!
Het laatste wat ik verteld heb, was zo te zien in Agnes Water tijdens Kerst. Na Kerst ben ik doorgereist naar Airlie Beach, voor mijn tour met de New Horizon om de Whitsundays te zien. Airlie Beach was ok, een stadje met veel cafe's en backpackers, maar een prachtige lagoon en kustlijn. Veel van mijn vrije tijd heb ik hier doorgebracht, lezend en genietend van de schoonheid van de kust.
De tour met de New Horizon was 2 dagen en 2 nachten. Op 28 december moesten we ons verzamelen bij de Marina. Er was een gigantische groep die al aan het drinken en roken was en daarbij veel lawaar en troep maakten. De moed zonk me toen in de schoenen in de angst dat ik 2 dagen en nachten met hun moest doorbrengen. Gelukkig bleken er 2 boten te zijn en het gros van de drinkende groep ging met de andere boot mee. Mijn schip was groot genoeg voor 30 mensen. De meeste mensen waren in groepjes gekomen dus was het in het begin even zoeken naar aansluiting. Vooral om de vervelende eigenschap van Duitsers, Zwitsersen etc. om in hun eigen taal over te gaan zodra ze met z'n tweeen zijn.
Op de tour heb ik heel veel gezien en gedaan. Google maar naar Whitsundays want het landschap beschrijven is gewoon onmogelijk zo prachtig. Helderblauw water, met woest begroeide eilanden eruit oprijzend, hier en daar hagelwitte stranden...prachtig! Heb ook dolfijnen gezien en heel veel vissen tijdens het snorkelen. Daarnaast konden we rondom de boot zwemmen als deze stil lag. Er was een springplank (als bij de piraten, dus niet elastisch) en een opblaas glijbaan. Ook heb ik geprobeerd om op een stand-up paddleboard te staan, maar mijn evenwichts problemen zijn voor zo'n onstabiel voortuig lastig. Ik wist enige tijd overeind te staan, maar vooruit komen lukte wat minder goed.
Tot slot wil ik ook vertellen dat het eten verschrikkelijk lekker was! De kok, Brandon, wist wat hij deed om voor grote groepen te koken en ik heb hem over 1 gerecht verhoord om het ook zelf te kunnen maken!

Na de tour op de Whitsundays ben ik doorgereist naar Magnetic Island om oud&nieuw door te brengen. Magnetic Island is een klein eiland met enkele kleine plaatsjes erop. Hier heb ik echt 3 geweldige dagen gehad! Op de eerste dag was ik vooral zo moe (kon niet slapen op de tour) dat ik voornamelijk rondgehangen heb. In mijn arrangement zat o.a. een liter gratis cider, wat ik die avond met twee kamergenoten wilde gaan drinken. Bleken ze niet van cider te houden waardoor ik vervolgens het allemaal zelf heb opgedronken. Aardig tipsy om 10 uur naar bed gegaan, maar nog wel een wekker gezet op kwart voor 12 om naar huis te kunnen skypen. Dat was maar goed ook, want toen de wekker ging wist ik even niet meer wie ik was en waar ik was (zo diep in slaap was ik). Skypen was erg leuk! De volgende ochtend om 9 uur ook weer gedaan (ik laat jullie uitrekenen waarom om 9 uur) en toen heb ik oma ook nog even kunnen zien!
Op 1 januari ben ik naar het koala-dorp geweest bij mijn hostel in de buurt. Daar ben ik zelfs op de foto geweest met een koala!! Ook veel andere dieren gezien en vastgehouden: zoetwater schildpad, grote papagaai achtige vogel, hagedis en een slang! Vervolgens naar het dorpje verderop geweest en daar heb ik rock wallaby's gevoerd (gekregen van mijn hostel). Dat was zo bijzonder! Zelfs twee vrouwtjes met een joey in hun buidel. Heb paar prachtige foto's van kunnen maken met mijn camera, maar daar moeten jullie dus nog op wachten aangezien ik mijn foto's niet van de camera kan halen.
De tweede dag heb ik een wandeling gemaakt van 5 uur rondom the Forts (google). Prachtig ruig landschap met af en toe een strandje. Helaas was het zo warm, ik was al om 8 uur op pad gegaan, dat ik na de wandeling totaal gesloopt was en de rest van de dag bij het zwembad rondgehangen heb.
In het hostel had ik inmiddels een vriendinnetje, een Amerikaans meisje die wonderlijk genoeg ook op dezelfde dag naar Cairns reisde. Dat was dus wel leuk dat we nog wat langer samen konden optrekken.
Op 3 januari dus richting Cairns gegaan. Het hostel hier was vreselijk!!! Vies, lawaaierig en het stonk. Ben de volgende dag direct naar Peter Pans gegaan waar ik alles geboekt heb, maar ik kon niet van hostel veranderen zonder het al betaalde geld te verliezen. Dus maar me bedapperd en in dit hostel gebleven. Gelukkig ben ik er niet veel, want ben overdag voornamelijk weg.
Een dag heb ik en tour gemaakt naar de Great Barrier Reef. Hier mocht ik zelfs een introductie duik maken! Heel eng in het begin maar later vooral prachtig door alles wat ik zag. Op een gegeven moment zwom er zelfs een schildpad langs op 2 meter afstand. Heel indrukwekkend! Later op de dag ook nog gesnorkeld en op zoek gegaan naar clownvisjes (Nemo), maar helaas geen een weten te vinden! Dus ik ben nog steeds op zoek naar Nemo!
De dag erna een dagtour gehad naar het binnenland. Door het regenwoud naar the tablelands. Hier hebben we een gigantische boom gezien (Chatedral Fig Tree), een prachtig meer (Lake Barrine) en twee watervallen (Millaa Millaa fall). We hadden een heel gezellige groep en toevallig zaten mijn Magentic Island vriendinnetje en ik in dezelfde groep. Zij had een overnachting erbij geboekt en ik niet, dus daarom durfden we niet te hopen dat we in dezelfde groep zouden zitten, maar bleek toch het geval te zijn!
Vandaag heb ik een vrij dagje, lekker relaxen bij de lagoon en op adem komen en dan heb ik morgen een tour naar Kuranda! Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn want heb er veel goede dingen over gehoord. Overmorgen vlieg ik naar Surfers Paradise om vanuit daar naar het zuiden te trekken!

  • 07 Januari 2014 - 08:46

    Yvonne:

    Wauw wat maak jij veel mooie dingen mee zeg.
    Super leuk om je verhalen te lezen!
    Enjoy your time :)

    XX

  • 12 Januari 2014 - 18:37

    Erik:

    Het klinkt allemaal heel vervelend Johanna...dat snorkelen is mooi heh. Ik denk dat je Nemo nog wel gaat vinden hoor :-) Geniet ervan! Liefs, Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 6273

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 26 Mei 2014

Johanna's droom

Landen bezocht: