Fraser Island en Kerst - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Johanna - WaarBenJij.nu Fraser Island en Kerst - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Johanna - WaarBenJij.nu

Fraser Island en Kerst

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg Johanna

26 December 2013 | Australië, Agnes Water

Mijn eerste week in Australië zit erop en aan het einde van die week weer heel veel beleefd! Na Noosa ben ik doorgereisd naar Hervey Bay, om daar een 2 dagen-1 nacht tour te beginnen op Fraser Island.
De tour was geweldig! Onze tourleider, Santa (hij leek er ook nog eens op) heeft ons vele dingen laten zien als Indian Head, lake McKenzie, Lake Birrabeen, Lake Habby, het wrak van de Maheno, Eli Creek en nog veel meer. Dit gebeurde in hoog tempo en dat was soms lastig omdat er drie auto's waren, in de eerste reed Santa (ik heb 2 dagen naast hem gezeten, wel zo veilig) en in de andere twee andere groepsgenoten. En niet iedereen kon zo goed rijden als andere, dus soms lag het tempo lager dan Santa wilde. Ook was Santa snel boos en leverde heel wat gefuck op in de auto, maar hij bleef nooit lang boos. Gelukkig. Ook wist hij veel interessante dingen te vertellen over Fraser Island.
Na Fraser Island heb ik nog 1 avond doorgebracht in Hervey Bay waarna ik verder trok naar Agnes Water om mijn Kerst te vieren. Agnes Water is heel klein en charmant, maar vandaag ben ik naar Town of 1770 geweest en door de ligging is dat een stuk mooier dan Agnes Water. Foto's komen helaas later, want ik mag nergens mijn camera aansluiten ivm gevaar voor virussen. Dus ik probeer af en toe wat foto's te nemen met mijn mobiel of tablet, maar daar staan lang niet zoveel op als mijn camera!
Kerst was maf, aan de andere kant van de wereld. Ik ben eerst wezen zwemmen en ben daarbij verschrikkelijk verbrand. Dus heb de rest van de dag in de schaduw en binnen doorgebracht. Vervolgens was er lunch waar iedereen aan mee deed. Dat was gezellig en lekker, maar het warme eten overdag en in de hitte is iets waar ik nog niet aan gewend ben. Vervolgens geluierd, nog even naar het strand geweest toen de zon half onder was en vervolgens op de bank met wat meiden stomme films gekeken.
Vandaag ben ik met één van eigenaars van het hostel naar Town of 1770 geweest. Het was te ver om te lopen en de fietsverhuur was dicht. Dus bracht hij mij en heeft mij een paar van de mooiste plekjes laten zien (schildpadden zien zwemmen!!), toen heeft hij mij zijn boederij nog laten zien, hobby van hem met 19 koeien en 2 schapen. Daar mocht ik de koeien voeren (heel leuk) en vervolgens gingen we op de traktor op zoek naar kangeroo's en gevonden!!! Tegen middaguur waren we terug en toen heb ik voornamelijk gelezen, geslapen en geluierd.
Het is extreem heet en het zou me niet verbazen als het regenseizoen uit zou barsten. Hopelijk blijft het tijdens mijn volgende tour nog even droog, want de volgende stop (vanavond met de nachtbus heen) is Airlie Beach voor een tour naar de Whitsundays!!

  • 26 December 2013 - 09:31

    Marjolein:

    Schildpadden! Jaloersss! Heb je daar ook fotos van:) leuk dat je zoveel mensen ontmoet. Ik hoop dat je verbrande velletje zich omzet in een bruine. Maar niet te bruin hoor;-) xxx

  • 26 December 2013 - 19:00

    Renske:

    lieve Jo,
    Raar is dat, kerst in de hitte vieren! Wij zijn even in Pireus en vandaag zowaar ook een mooie dag dus ook ik heb vanmorgen gezwommen! Niet verbrand, of het zou zijn aan de haard die we s avonds aandoen.
    Je doet veel op deze manier, hoe lang blijf je zo snel doorreizen? Veel plezier gewenst!
    groetjes uit Athene.

  • 28 December 2013 - 16:47

    Ina:

    Hey Johanna,
    Wat klinkt dat allemaal goed! Zeker vanuit het trieste,sombere,winderige en regenachtige Nederland!
    Geniet ervan, dit neemt niemand je weer af...
    Liefs Ina

  • 31 December 2013 - 18:18

    Ingrid:

    Hoi Johanna,

    Wij wensen jou een hele goede reis en veel plezier in 2014 toe !

    Win en Ingrid / Norg

  • 31 December 2013 - 18:18

    Ingrid:

    Hoi Johanna,

    Wij wensen jou een hele goede reis en veel plezier in 2014 toe !

    Win en Ingrid / Norg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 6279

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 26 Mei 2014

Johanna's droom

Landen bezocht: