Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Johanna - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Johanna - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg Johanna

04 Maart 2014 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Het is nu twee weken later dan mijn vorige blog en nu zit mijn tijd er in Australie er echt op. Morgen vertrek ik naar Nieuw-Zeeland en dat vind ik heel spannend. Moet ik alles weer opnieuw uitzoeken waar alles is, waar ik goedkoop boodschappen kan doen, hoe het openbaar vervoer werkt. Hopelijk lukt het net zo goed als hier in Australie.

De afgelopen twee weken was ik samen met Marloes in Sydney en dat was heel leuk! We hebben heel veel gedaan en daardoor er volgens mij alles uitgehaald wat erin zat. De eerste twee dagen hebben we voornamelijk op Bondi Beach gelegen omdat Loes nog erg moe was van vliegreis en ik van autorijden. Op zaterdag zijn we naar Tarango Zoo geweest. Heel leuk! De meeste dieren had ik wel eens gezien in andere dierentuinen, maar toch ook een paar nieuwe. Mijn favoriet is de Red Panda. Zo lief en fluffy!!! Dit nam onze hele dag eigenlijk wel in beslag. Op zondag zijn we met een tour meegeweest (met tourleider Ronny die ons steeds crazy cats noemde) naar Port Stephens. Heel erg leuke tour en we hebben dolfijnen gezien! Zelfs drie met een kleintje ernaast. Heel speciaal. Daarna hebben we op een strand ook nog kameel gereden, bijzondere ervaring, maar omdat het een toeristisch rondje was (klein) was de lol er snel af. 's Avonds pas laat weer terug in de stad en de volgende ochtend richting centrum voor een "gratis" rondleiding door de stad. Deze viel heel erg tegen, ze stond lang stil bij the Rocks en vloog voorbij de nieuwe gebouwen meer in het centrum. Erg jammer. Daarna zijn Loes en ik naar Wildlife Zoo en het Aquarium geweest. We hadden gehoopt wat dichter bij de dieren te komen en grote waterbeesten te zien, maar ook dat viel wat tegen. Wel zijn we op de foto geweest met een koala en hebben haaien gezien. Maar ik persoonlijk had er toch meer bij voorgesteld (of het viel tegen omdat ik de Wildlife Zoo dieren eigenlijk allemaal al beter gezien had op andere locaties).
Dinsdags hadden we weer een tour, dit keer met Ben. Naar de Blue Mountains! Ook deze was heel leuk en hebben flink gewandeld door de bergen. Het verhaal over the Three Sisters gehoord en gigantische waterval aanschouwd. Ook Ben was fijn als tourleider en een grappig gesprek gehad waarin hij voornamelijk Nederlandse scheldwoorden wilde leren. Dat merk ik bij meer buitenlanders die woorden kennen in het Nederlands. Het zijn altijd scheldwoorden of "neuken in de keuken" of "zwaarleven". Ach, zolang zij maar lol hebben.
Woensdag gingen we met de ferry helemaal naar Manlybeach (of in ieder geval daar in de buurt) en hebben we een sufles gehad! Allebei hebben we op een surfbord gestaan, wat een leuke ervaring was na mijn vorige slechte ervaring op de surfboard. Na Manly hebben Loes en ik direct de ferry teruggepakt en gerelaxed op de kamer (na al die intensieve dagen waren we gesloopt).
Donderdag zijn we nogmaals naar het centrum gegaan om wat langer stil te staan bij the rocks museum en het opera house! Bij het laatste hadden we een rondleiding, maar die man was zo lang van stof dat we op het eind moesten rennen naar de trein naar Rooty Hill, waar we een AFL wedstrijd hebben gezien (Australian Football). Dat was een bijzondere ervaring, want het lijkt op geen enkele sport die ik ken of eigenlijk allemaal door elkaar heen. Ik heb geen zin om hier uit te leggen hoe het gaat dus voor wie geinteresseerd is: www.google.nl!
Vrijdags was ik jarig!!! Niet leuk om jarig te zijn zonder Lexy of mijn familie, maar gelukkig was Marloes er. Eerst gingen we op zoek naar taart, er is een beroemde taartmaker in Sydney, Adriano Zumbo, maar die winkel in Bronte viel heel erg tegen dus hebben we uiteindelijk taartjes gekocht in het winkelcentrum. Jumjumjum. 's Middags niet zoveel gedaan, nog gewandeld over het strand en foto's gemaakt maar we wilden niet teveel energie verspillen want 's avonds gingen we naar the Lion King! Zo mooi optreden. Beste cadeau ooit van mijn ouders (nogmaals heel erg bedankt)!!!! Na het optreden nog drankje gedaan in een disco voor backpackers en toen doodmoe naar B&B. Geslaagde dag.
We waren eerst van plan om maandag te gaan shoppen maar de weervoorspelling was dat het in het weekend zou gaan regenen en maandag en dinsdag mooi weer, dus hebben we zaterdag geshopt! Ik heb mooi cadeau van Marloes gekregen, notitieboekje voor Nieuw-Zeeland, en mijzelf verwend met heel veel nieuwe kleren! Ook kleren die ik nodig heb want in Nieuw-Zeeland is het al iets kouder dan hier in Australie dus heb oa een trui gekocht. Na het shoppen voldaan naar B&B en weer relaxed avondje gedaan. Zondags hebben we de Coogee-Bondi wandeling gemaakt, in de stromende regen, maar dat heeft ons plezier niet gedrukt...alleen beetje erg nat gemaakt. Toen de bus gepakt om de Frothers Gallery te vinden voor mijn afstudeercadeau van mijn ouders, maar die bleek de dag ervoor de laatste dag gehad te hebben (gesloten ivm zware economische tijden?) en dat was wel even heel zuur. Maandags dus nagedacht wat ik dan wilde kopen en uiteindelijk bij Pandora geeindigd en daar een heel mooi bedelarmbandje gekocht. De rest van de dag hadden we gepland om op het strand te liggen, maar de regen zorgde ervoor dat we die plannen moesten omgooien (wel nog even kunnen zwemmen en liggen hoor).
Vandaag leek het de hele dag ook bewolkt te zijn dus heerlijk lang uitgeslapen. Toen brak het een klein beetje open en hebben we toch nog heel lang op het strand gelegen. Straks na B&B en dan de zware taak om mijn tas weer in te pakken. Zucht!

ps: voor degene die het nog niet weten, mijn reis is met 1 dag verlengt. Mijn terugvlucht van Bangkok naar Amsterdam is verplaats van maandag naar dinsdag. Leuk zou je denken, maar ik ben er niet blij om. Ga nu een hotel boeken voor Bangkok en dan slaap ik alvast een beetje bij die dag. Ik kom nu dus 27 mei terug!

  • 04 Maart 2014 - 20:21

    Hans Oort:

    Lieve Johanna,
    Bijna elke dag zaten we te kijken of er nog nieuwe berichten zouden zijn, dit tegen beter weten in! Nu hadden we weer veel leuke informatie. Wij herkennen nog steeds plekken en omstandigheden die jij beschrijft. En dan nu naar Nieuw Zeeland! Ook daar zijn we geweest (drie keer zelfs!). Onze vrienden wonen op ongeveer 24 km van Auckland met prachtige uitzichten op baai en strand! Vroeger hadden ze een motel in Half Moon Bay. Wat wij vooral fijn vonden daar was het grote gevoel van rust, vrijheid, ruimte, prachtige natuur. Wij vinden wel, dat het Zuider eiland wat meer lijkt op verschillende landen in Europa: Noorwegen vanwege de fjorden, Oostenrijk vanwege de bergen en Engeland vanwege enkele steden, zoals het door een aardbeving verwoeste Christchurch.
    Op het Noorder eiland is, behalve natuurlijk Auckland, zeer sterk aan te raden om een paar dagen naar Rotorua te gaan. Daar is heel veel moois te beleven, de verschillende plekken met opborrelende zwaveldampen, een prachtige show met vele schapenrassen. Nou ja, je kunt het zelf allemaal opzoeken en navragen. Wij zijn benieuwd! Afgelopen zaterdag waren Flip en Saskia even bij ons voor gezellige gesprekken. Dat houden we zeker vol! We hebben ondertussen ook je mooie kaart gekregen (vorige week vrijdag). Hartstikke bedankt!
    Wij blijven je graag volgen, dus ga zo door!. De Nieuwzeelanders zijn wat meer gesloten, ook wat meer behoudend dan de Australiers, maar er zijn wel erg veel geëmigreerde Nederlanders die het natuurlijk heel leuk vinden om met Nederlandse toeristen te praten.
    Liefs, ook van Thelma,
    Hans

  • 04 Maart 2014 - 21:45

    Renske:

    lieve Jo,
    ook hier een mooie kaart in de bus, dank je! Ik geniet van je verhalen, en wil veel horen over nieuw zeeland, kijken waar jij allemaal heengaat! Ik ben net terug uit Athene (Pireas), waar ik Alekos kwam opzoeken die er 3 weken geniet van zijn vaderland. Ik heb zowaar gezwommen, dus ben heel tevreden, ondanks het verder miezerige weer. Heel veel plezier gewenst, kusje van Renske.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 6244

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 26 Mei 2014

Johanna's droom

Landen bezocht: