Firehouse - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Johanna - WaarBenJij.nu Firehouse - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Johanna - WaarBenJij.nu

Firehouse

Door: Johanna

Blijf op de hoogte en volg Johanna

14 Januari 2014 | Australië, Byron Bay

Inmiddels in het beroemde Byron Bay gearriveerd en sta eigenlijk al op het punt om verder te reizen. Dus laat ik maar gauw een verslag maken van de laatste week!

De Kuranda tour was heel leuk en zeker een aanrader als je van treinen, kleine sfeervolle dorpjes en kabelbanen houdt! Heb een geweldige ochtend gehad. Had door mijn tour slechts een uur in Kuranda zelf en daar baalde ik eerst van, maar uiteindelijk bleek dat voldoende te zijn.
Na Kuranda ben ik naar een dierentuin in de buurt geweest. Hier waren enkel lokale dieren, maar nu kon ik op veilige afstand naar krokodillen kijken. Erg indrukwekkend. Er was ook een show waar ze lieten zien hoe een krokodil zich kan verstoppen in troebel water en hoe snel ze zijn. Daarnaast lieten ze het geluid horen van de bek die dichtslaat en dat allemaal samen is voor mij voldoende om nooit meer in meertjes of riviertjes te zwemmen (nee ook niet in Nederland...je weet maar nooit :P)!
De dag erna had ik weer een reisdag. Dit keer met het vliegtuig en dat bleek wat meer voorbereiding nodig te hebben dan een bus. Want was onder andere vergeten mijn zakmes uit mijn handbagage te halen. Zucht. Stom!
Die was ik dus kwijt. Goddank niet meegenomen naar speciaal kamertje ofzo. Douanier was vrij vriendelijk en vroeg of ik hem nog wilde inchecken of dat die hem weg moest gooien. Na een laatste blik op mijn mooie blauwe zakmes geworpen zei ik met een dichtgeknepen keel dat hij hem wel weg mocht gooien.
Leuk was anders, want ik zag direct border security voor me met speciale kamertjes en moeilijk doen. Maar gelukkig oog ik niet als de doorsnee crimineel en mocht ik doorlopen. In mijn stress mijn moeder geappt wat er gebeurd was en blijkbaar daarna zonder mijn telefoon op een lock te doen in mijn broekzak gedaan en per ongeluk mijn moeder gebeld. Die kreeg natuurlijk een hart stilstand.

De vlucht verliep verder prima. Op Gold Coast Airport aangekomen was het even zoeken naar de bussen. Ik kan kiezen tussen een pendel bus en een lokale bus. Gekozen voor het laatste en zo 12 dollar bespaard. Was wel even zoeken waar ik moest uitstappen, maar alles verliep uiteindelijk prima. Hostel was prima. Kamergenoten iets minder. Als je ooit naar Geordy Shore hebt gekeken hoef ik niets meer te zeggen. Heb je er nog nooit naar gekeken...nou kijk er naar en hoef ik niets meer te zeggen :P!
Surfers Paradise, waar mijn hostel was, was leuk om even te zien maar niet een plaats voor mij. Was blij dat ik er naar twee nachten weer weg kon. Naar Byron Bay!

Byron Bay is klein, heeft een prachtig strand en enkele mogelijkheden die ik allemaal geprobeerd heb te benutten.
Allereerst een tour naar Nimbin maar dat viel nogal tegen. Zoals Lonely Planet al waarschuwde: it is likely you have a bad trip (niet verwijzend naar de wiet die je in Nimbin kunt krijgen, aangezien ik daar niet aan doe). De volgende dag een surfcursus gedaan en dat was beter. Hoewel ik er wel schaafwonden op armen en benen aan over gehouden heb en een pijnlijke schouder (heb mijn schouderbanden vrees ik overbelast, schouder werd beetje hard geraakt door een gold). Daarom vandaag niets wilds gedaan, slechts 3 uur gewandeld. Naar de vuurtoren (wat dus niet firehouse is...haha) via wat omwegen. Erg mooie wandeling en ben ook op het oostelijkse puntje van Australie geweest! Bij de vuurtoren hield een gezin een verjaardag van 1 van de kinderen en toen mocht ik ook een cupcakje. Erg lief!!
Vanavond ga ik naar de film, the Book Thief. Mensen die me kennen snappen dat dit een film is die ik moet zien. Morgen pak ik de bus naar Coffs Harbor. Waar ik 2 nachten blijf om onder andere de Big Banana te zien (Minions zullen waarschijnlijk erg jaloers zijn). Vervolgens reis ik door naar Newcastle waar ik twee nachten verblijf voordat ik inlands trek naar mijn cursus op een farm.
Ik zal de komende weken dus niet weer iets plaatsen omdat ik te druk zal zijn met paardrijden, koeien scheren, schapen merken...ooh nee andersom natuurlijk :P! Zodra ik weer onder de levende wezens ben die op twee benen kunnen lopen (en ik minstens drie douches heb gedaan om de geur van de levende wezens die op vier benen lopen van me af te krijgen) zal ik een uitgebreid verslag doen van mijn farm avonturen!

  • 14 Januari 2014 - 22:31

    Renske:

    hoi Johanna,
    Wat doe je ongelofelijk veeeeel meisje! Het is een prachtig avontuur aan het worden. Wat sneu van je zakmes, Alekos had hetzelfde geval op de luchthaven van Bangkok, flink balen, vooral omdat ze het gewoon wegsmijten!!!
    Ik hoop dat je niet van je paard valt, niet in je hand snijdt bij het schapen scheren en pas op met die koeien!
    Keep it safe, en geniet ervan!
    Tot aan de andere kant van je farm-experience,
    Kus, Renske.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 6243

Voorgaande reizen:

15 December 2013 - 26 Mei 2014

Johanna's droom

Landen bezocht: